Logo Lioton

Lioton® gél

Az alsó testfél nyújtása

A nyújtás fokozza a vérkeringést, az izmok rugalmasságát, és csökkenti a sérülés esélyét. Ezek a gyakorlatok akkor hatékonyak igazán, ha napi rutinná válnak, különösen hosszabb ideig tartó állás vagy ülés után. Minden helyzetet legalább 15 másodpercig ki kell tartani!

 

Gyakorlatok a láb egészségéért

A láb az emberi test bámulatos szerkezeti eleme. A csípőtől a lábujjakig több mint hatvanféle csont működik az izomrendszerrel összhangban. Élete során egy átlagos ember 150 000 kilométert sétál - 9000 lépést naponta, azaz majdnem négyszer körbesétálja a Földet.

 

Az lábizmokat edző gyakorlatok segítenek a lábak, valamint a vénás rendszer egészségének megőrzésében.

 

Javuló keringés

A nyújtás javítja az izmok és ízületek vérkeringését. A fokozott vérkeringés tápanyagokkal látja el a sejtjeinket, és eltávolítja a salakanyagokat.

 

„Igazából nem is számít mit csinálunk, csak mozogjunk!”

 
 

Tartsa fenn a vénás keringését

Munka és utazás közben gyakran előfordul, hogy nem tudunk eleget mozogni. Ez különösen előnytelen a láb vánáinak, hiszen a lábizmok összehúzódására szükség van a vér szív felé történő visszajuttatásához.

 

Ha csak nagyon kevés ideje és helye van a mozgásra, akkor is érdemes elvégeznie néhány egyszerű és rövid gyakorlatot, amellyel tehermentesítheti vénáit.

 

›› Tovább

 

A csípő/fenék nyújtása

Tegye a bal lábát keresztbe a jobb térdén. Kulcsolja össze a kezét a jobb combja mögött, és óvatosan húzza a lábát maga felé, miközben felsőtestét lazán tartja. Végezze el a gyakorlatot a másik lábbal is.

A térd nyújtása

Feküdjön a padlóra, térdeit hajlítsa be. Az egyik lábát nyújtsa ki, húzza maga felé, miközben kezét kulcsolja össze a combjánál, lábszáránál vagy bokájánál. Térdeit tartsa enyhén hajlított helyzetben. Végezze el a gyakorlatot a másik lábbal is.

A belső combizom nyújtása

Üljön a padlóra, talpait fordítsa egymással szembe. Húzza be a hasát, és hajoljon előre egészen addig, ameddig a belső combjában enyhe feszülést nem érez.

Nyújtás támadóállásban

Támadóállásban a hátsó térdét tegye le a padlóra, elülső térdét pedig hajlítsa 90 fokban, hasát húzza be. Óvatosan nyomja magát előre, ameddig a lába/csípője elején feszülést nem érez. Végezze el a gyakorlatot a másik lábbal is.

Térdnyújtás térdelőállásban

A fenti térdelő támadóállásból lassan mozduljon hátrafelé úgy, hogy a földön térdelő lába enyhén behajlított helyzetbe kerüljön. Csípőből hajoljon előre egyenes háttal, ameddig enyhe feszülést nem érez hátul a lábában. Végezze el a gyakorlatot a másik lábbal is.

A belső csípőizmok nyújtása

Négykézláb testhelyzetből kiindulva húzza fel a bal térdét, majd tegye a padlóra a két keze közé, (a vállvonal legyen a térde előtt). Nyújtsa ki hátrafelé a jobb lábát, és ha tud, hajoljon előre, és fektesse alkarját a padlóra.

Páros térdhúzás a mellkashoz

A földön hanyatt fekve húzza fel a térdét a mellkasához, és kulcsolja össze a kezeit térd alatt. Óvatosan szorítsa a csípőjét a padlóhoz.

Térdhúzás a mellkashoz

A fenti testhelyzetből nyújtsa ki az egyik lábát, a másik térdét pedig húzza a mellkasához, amíg a csípőjében feszülést nem érez. Végezze el a gyakorlatot a másik lábbal is.

Lábszárnyújtás

Négykézláb állásból nyújtsa ki a lábait, de térdét kissé tartsa behajlítva. Óvatosan szorítsa egyik vagy mindkét sarkát a padlóhoz, miközben a hátát egyenesen tartja, a hasát pedig behúzza.

Lábszárnyújtás térdelő helyzetben

Négykézláb testhelyzetből húzza a bal lábát a karjai közé, majd óvatosan tolja előrefelé a térdét, miközben a sarkát a padlóhoz nyomja.

A gerinc csavarása

A padlón fekve tegye a jobb lábfejét a bal térdére. Bal kézzel óvatosan húzza a jobb térdét balra a padló felé, közben csavarja a gerincét, és tartsa a jobb karját kinyújtva, miközben vállai a földön nyugszanak. Végezze el a gyakorlatot a másik lábbal is.

Négyfejű combizom nyújtása

Feküdjön a bal oldalára, könyökét tegye a feje alá. Jobb karját használva lassan húzza jobb lábfejét a fenekéhez, miközben a két térdét szorosan összezárva tartja. A behajlított térde lefelé mutasson. Végezze el a gyakorlatot másik lábbal is.

Vény nélkül kapható, heparin hatóanyagú gyógyszer

A kockázatokról és a mellékhatásokról olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!

 
2040 Budaörs, Neumann J. u. 1.
Tel.: 06 23 501 301